Aromatyczny marketing
Prowadząc własny biznes musimy równocześnie spoglądać na potrzeby naszych pracowników, ich wydajność i chęci do pracy, jak również uważnie obserwować odwiedzających nas klientów. Klientom trzeba zapewnić takie warunki, aby z chęcią do nas powracali i mieli większą ochotę na zakup danego produktu. Aromaterapia przyszła z pomocą jednej i drugiej stronie. Po pierwsze musimy solidnie się zastanowić, które zapachy sprzyjają naszym pracownikom, a jakie są odpowiednie dla klientów. Odpowiedni dobór zapachów może spowodować, że nasi pracownicy będą pracowali wydajniej, a klienci zamówią więcej oferowanych przez nas produktów.
Warto jednak zauważyć, że jeśli zapachy będą zbyt intensywne, klienci będą unikali naszego zakładu, a pracownicy już po kilku godzinach będą wykończeni nawet najłatwiejszymi zadaniami. We wszystkim najważniejszy jest umiar, a jego osiągnięcie nie jest wcale takie trudne. Jeśli chodzi o naszych pracowników, to udowodniono naukowo, że zapach kawy przywołuje na myśl rodzinny dom. Dlatego w zakładach montuje się automaty do kawy, aby miejsce pracy mogło łączyć się w naturalny sposób z tym co bliskie pracownikom. Jeśli zaś rozpatrujemy klientów, w naszym sklepie czy biurze, powinno pachnieć przede wszystkim świeżością i czystością. Nie każdemu odpowiadają ciężkie, słodkie zapachy, jednak świeży zapach cytrusów będzie z pewnością tolerowany. W przypadku zarówno pracowników jak i klientów, należy unikać zapachów kojarzących się z lekami i lekarzami. Takie zapachy potrafią bardzo solidnie popsuć humor.